Boil® lanceert nieuwe underdog in ecologisch hondenvoer dat luistert naar de naam Gutsy.

Antwerpen, dinsdag 10 mei

Gutsy is een nieuw merk van hondenvoer verrijkt met insecten waarmee baasjes zowel hun geliefkoosd dier als de planeet gezond kunnen houden. Boil werkte het volledige merk uit from scratch (challenger strategie, merknaam, brand design, packaging) en bouwde een nieuwe webshop met als doel directe verkoop naar de consument snel mogelijk te maken.

Omdat de laatste jaren heel wat andere spelers op gezond hondenvoer inzetten, had Gutsy nood aan een onderscheidend verhaal. Boil® ging met deze challenger aan de slag en nam de markt van insect-based food onder de loep. De conclusie was dat vooral avontuurlijke mannen zich openstellen voor voeding op basis van insecten. Bovendien ontbrak het aan stoere merken in de categorie van hondenvoer. Zo ontstond de nieuwe naam ‘Gutsy’ met bijhorende story ‘Feed the Adventure’. Een verhaal gericht op klimaatbewuste mensen die willen genieten van de natuur samen met hun viervoeter.

De challenger strategie van het merk heeft als doel een beweging te bouwen van gelijkgezinde baasjes met een actieve levensstijl die niet zomaar een product kopen maar deel willen uitmaken van iets groters.

Boil® ontwikkelde haar eigen methodologie in de vorm van het Brand Essence Model, specifiek gericht op de noden van challenger brands. Omdat smaken en kleuren persoonlijk zijn, zet Boil® in op het principe van intelligent creativity. Met inzichten uit bijvoorbeeld neuromarketing ontwikkelt het agentschap storylines die beter aansluiten bij het onderbewuste. Dankzij het partnership met Mindspeller valideert Boil® haar creatieve uitingen in no-time alvorens ze te lanceren.

Bekijk de case

Over Boil®

Boil is een Antwerps branding bureau dat challenger brands helpt groeien. Het bureau is een samensmelting van Bonfire Studio en Boil Agency, geleid door Philippe De Puydt (ex-cofounder Onlyhumans) en Jordy Van de Locht (ex-cofounder Bonfire Studio). Boil® telt een een 8-tal vaste medewerkers en werkt voor nationale en internationale challengers. Enkele van haar klanten zijn Sony Music, Campina, Epson, Mindspeller, Elixir Solutions, Koffiemakers, Vuelo, Gutsy, Karamel …